Spoločnosť PREMAC, spol. s r. o. oslavuje tento rok 25 rokov svojej existencie, počas ktorých pôsobí v pozícii najväčšieho výrobcu exteriérových dlažieb na Slovensku. S riaditeľom spoločnosti Ing. Miroslavom Leškom sme sa porozprávali o ceste k súčasnosti, ale aj o tom ako vznikajú kvalitné nápady z betónu.

Ktoré boli rozhodujúce momenty a udalosti na vašej ceste, ktorá oslavuje už štvrťstoročnicu?

Spoločnosť Premac, spol. s r. o. bola založená v roku 1991 ako dcérska spoločnosť slovenského Simac Holdingu, ktorý založil rakúsky koncern Maculan. Medzitým došlo k niekoľkým zmenám vo vlastníctve spoločnosti, od roku 2003 je Premac súčasťou nadnárodného koncernu CRH so sídlom v írskom Dubline. Každý z majiteľov zanechal na spoločnosti Premac svoj prínos. Či už išlo o zriadenie systému sústavného vzdelávania zamestnancov, skúsenosti pri zavádzaní nových technológií, alebo investície do výroby a pracovných podmienok.

 

Kde bola výroba?

Na začiatku prebiehala výroba v Bratislave a Dubnici nad Váhom. Neskôr pribudol závod vo Zvolene a následne aj v Košiciach, čím bolo pokryté prakticky celé Slovensko. Postupný rast vyvrcholil v období medzi rokmi 2006 a 2008, kedy sme dosahovali rekordné obraty až do výšky 1,2 mld. SKK. V súčasnosti si stále držíme trhový podiel väčší ako 30% a na trhu sme jednoznačným lídrom. Neustále inovujeme výrobné technológie a rozširujeme aj portfólio produktov.

 

Zaostrime na vaše produkty, najmä na tie, ktoré robia krajšími a funkčnejšími okolie rodinných domov. Ktorý váš výrobok je u klientov najúspešnejší a prečo?

Produktové portfólio Premacu sa vyvíjalo a menilo počas celého obdobia fungovania spoločnosti v závislosti od požiadaviek trhu a trendov. Stálicou na trhu je dlažba Klasiko, ktorá je v ponuke už od začiatku a menila sa len jej farebná škála. Na základe záujmu pribudol jeho ušľachtilejší variant s flairovou úpravou, alebo kombiformát s už vopred pripraveným vzorom pre zjednodušenie pokládky.

Vo vašom logu je napísané – Nápady z betónu. Aj dlažba podlieha vplyvom módy, ale aj individuálneho vkusu. Ako reagujete na tieto nálady trhu, ale aj jednoduché ľudské potreby a predstavy?

Nápady sú v súčasnosti nevyhnutné pre pokrytie potrieb zákazníkov, ktoré sú z roka na rok špecifickejšie. Časy, kedy ľudia neriešili, že majú niečo rovnaké ako sused sú nenávratne preč. Čoraz dôležitejší je prvok jedinečnosti a ten aj náš zákazník vyhľadáva. Naším cieľom je prispôsobenie sa požiadavkám ľudí a poskytnutie možnosti výberu. V betónovej dlažbe sú to predovšetkým nové formáty a farebnosti, ale aj nové povrchy a prvky zjednodušujúce realizáciu.

Hovorí sa, že dom platí muž, ale zariaďuje ho žena. Zohľadňujete toto rozdelenie aj vo vašom marketingu, prípadne ponukovom sortimente?

Manželské páry stretávame na našich výstavných plochách denne. Ženské oko posudzuje vzhľad dlažby,  vyberie správny farebný odtieň, ktorý bude ladiť so vzhľadom domu a celkovým štýlom domácnosti. Mužský pohľad smeruje k hrúbke dlažby, technickým vlastnostiam a cene. V našej širokej ponuke si nájdu ten vhodný typ dlažby, ktorý im dokonale dotvorí ich rodinnú pohodu.

Ktoré novinky uvádzate na rok 2016 a čím vynikajú?

V tomto roku prinášame novinku Accordo – modernú veľkoformátovú dlažbu v trendových farebných odtieňoch. Pre zjednodušenie pokládky ju ponúkame v kombiformáte, kde je už predpripravený vzor jednotlivých prvkov. Milovníkov zušľachtených povrchov určite zaujme dlažba City flair XXL v nových odtieňoch. Obľúbené dlažby Graniko a Klasiko kombi prinášame  v žiadanej mušľovej farbe. Elegantné Opus platne sme rozšírili o moderný veľký formát a nové farby ónyx a granát. Prichádzame aj s novými plotovými systémami Granublok a City flair, ktoré sú ideálnym doplnkom k dlažbovému programu Premac, čím dotvárajú komplexnosť našej ponuky.

Komentáre